Met grote klanten als Jumbo, Essent, TenneT en Staatsbosbeheer is LBL een content marketingbureau met een stevige marktpositie. Door de grote liefde voor content en een enorme gedrevenheid om echt het verschil te maken ontstond het idee voor een hele nieuwe propositie. Geïnspireerd door de vele retailklanten waar LBL voor (heeft) gewerkt en de enorme groei van retailmedia kwam de wens om een nieuw bedrijf te starten naast LBL, dat zich hier volledig op richt.

Dit nieuwe bureau gelooft dat content letterlijk het verschil kan maken in de klantreis binnen de retailomgeving. Op het moment dat een klant aan het shoppen is, of dit nu in een fysieke winkel is of een digitale omgeving staat deze open voor koopimpulsen. Als je dan met de juiste content weet te raken, beïnvloed je de klant om direct een aankoop te doen. Deze aanpak vraagt om specifieke digitale en retailmedia kennis die nog niet volledig was ingebed in de huidige organisatie. En een stevige positionering in een relatief nieuwe markt. Door echt onderdeel te worden van de organisatie heeft The Purple People de fundering van dit nieuwe bedrijf neergezet samen met het team:

  • Van idee naar scherpe propositie aangescherpt en de positionering
  • Heldere methodiek en werkwijze inclusief een goede onderzoeksmethode
  • Storyline en sales presentatie
  • Naamgeving en website
  • Business case
  • Organisatieschets
  • Sales strategie en aanpak

The Purple People over de samenwerking met LBL

Carolien: Ik heb veel bewondering voor het ondernemerschap van LBL en de snelheid en wendbaarheid waarmee de mensen zich nieuwe dingen eigen maken. Er heest een open cultuur waarin men nieuws- en leergierig is in combinatie met een flinke doses lef en daadkracht voorop staan. Dit zorgt ervoor dat er snel grote stappen gemaakt konden worden en er nu een stevige basis staat voor de toekomst. Er ligt een mooi fundament waarop verder doorgebouwd en waarmee snel opgeschaald kan worden. Ook is er duidelijk welke skills er nodig zijn om dit nieuwe bureau te laten groeien, of deze al in huis zijn of moeten worden toegevoegd in een vaste of flexibele vorm.