Nadat Bakker.com van familiebedrijf na een faillissement nieuw leven kreeg onder nieuwe eigenaren, stond het aan de vooravond van groei.
We hebben het over 2018 en de organisatie en haar medewerkers zullen flexibel moeten zijn; kunnen anticiperen op groei en verandering. Alleen zo kan het het met een nieuw elan zijn plek veroveren in de wereld van e-commerce van “levend groen” binnen de Europese markt.
De vraag.
Maak Bakker.com weerbaar, schaalbaar, effectief en toekomstbestendig. Wat er ook gebeurt.
Onze aanpak.
We stelden kaders. Wat vinden wij als organisatie belangrijk? Ogenschijnlijk open deuren zoals focus op de klant en zelfsturende teams die werken aan een gezamenlijk doel, gaven duidelijkheid en richting aan het organisatie design wat we schetste. Want een toekomstbestendige organisatie moet wel flexibel zijn, maar niet wankel.
*voorbeeld score cards
Gedeelde doelen
Met gedeelde doelen creëren we samenhang zodat er snel en effectief kan worden gehandeld.
We plaatsten een combinatie van mensen in zelfsturende teams; lead posities versterkt door inhoudelijke specialisten, met duidelijke processen en producten.
Met de score card methodiek werden “opdrachten”, doelstellingen en meetpunten met elkaar in lijn gebracht en per kwartaal bijgestuurd. Ieder voor zich, werd “in it together”
Dit werd heus niet zomaar en in één keer doorgevoerd, maar gefaseerd. En met een stip op de horizon in gedachte.
De personele roadmap
De personele roadmap ontwikkelde wij om helder te houden en te maken waarom wie op welk moment en in welke vorm nodig was.
*personele roadmap
Dit gaf houvast aan HR, richting aan timing en inzicht in budget. Want al deze elementen zijn van belang om inzichtelijk te houden en stakeholders betrokken en positief te houden in spannende tijden die verandering met zich meebrengt.
Het succes is de mensen, gegarandeerd
Arthur Clement, CCO van Bakker.com, bevestigt dat: “Wij staan aan de vooravond van een grote digitale transitie. In onze zoektocht naar mensen kwam BrandPit op ons pad. Zij hebben veel kennis en ervaring in dit domein. Wij waren meteen gecharmeerd van hun power en aanpak. Nu kan ik ook vertellen dat het werkt. In de 1e 4 maanden heeft BrandPit samen met the Purple People voor ons een nieuwe organisatie geschetst die schaalbaar en lean is. Vanuit dit design is in een jaar tijd een nieuw team aan vaste en interim professionals geplaatst.”